Enjoy cooking
Browse through over
650,000 tasty recipes.

Illatos, ropogós házi kenyér

Written By admin on 2014. január 23., csütörtök | 5:31

Rengeteg házikenyér recept kering a neten, sőt azt is el lehet mondani, hogy mindenkinek megvan a " tuti kenyér receptje " így nekem is. Ezt szeretném megosztani. Ez a kenyér nem kíván dagasztást, csupán az összetevőket kell elkeverni, viszont kissé időigényes


Recept
Ez a mennyiség 2 darab kb 75 dkg-os kenyérhez elég

7 bögre liszt ( kb 1 kg )
3,5 bögre langyos víz ugyanazzal a bögrével
2 csomag instant élesztő
1 tk só
2tk olíva olaj


Az összetevőket egy edényben összekeverjük igazából én úgy szoktam, hogy mindent egyszerre. Az a lények, hogy rendesen el legyen keverve, ne maradjanak lisztcsomók a tésztában. A tészta elég ragacsos állagú lesz, de formázáskor úgy is folyamatosan lisztezzük


Szobahőmérsékleten 5-6 órát kelesztem, pihentetem, majd kenyérformát készítek a fele masszából


A formázott kenyeret még 30 percig pihentetem, a tetejét lisztezem, és légkeveréses sütőben ( nekem ez vált be ) 220 fokon 25-30 percig sütöm.

A tészta másik felét általában hűtőben teszem, hisz másnap ki lehet sütni :) Természetesen a teljes tészta mennyiséget is azonnal sütni lehet.
A végeredmény így néz ki



SHARE

About admin

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése