Enjoy cooking
Browse through over
650,000 tasty recipes.
Home » , , » Kardhal steak gyömbéres citrom mártással petrezselymes vajas burgonyával.

Kardhal steak gyömbéres citrom mártással petrezselymes vajas burgonyával.

Written By admin on 2014. február 25., kedd | 17:53

Az itthoni ár töredékéért lehet a kardhalhoz hozzájutni a szomszédos Horvátországban. Most nekem is sikerült egy félkilós adagot szerezni belőle, és elkészítettem. Íme a recept:

Hozzávalók:
50 dkg kardhal ( 4 szelet )
2 dl főzőtejszín ( 20%-os )
1 citrom
1 kávéskanál  frissen reszelt gyömbér
0,5 dl oliva olaj
só, bors ízlés szerint
4 egyforma burgonya
 10 dkg vaj
 friss petrezselyem
2 gerezd fokhagyma

A képre kattintva nagyítható


A hal szeleteket  egy citromos, fokhagymás, olívás pácban érleljünk néhány órán át. Sütés előtt én egy kis borssal szórtam meg. A kardhalnál a hal íze a fontos ezért ne fűszerezzük túl! Majd néhány csepp olíva olajon mindkét oldalát süssük át, és már kész is vagyunk vele.





A gyömbéres citrom mártás amit készítettem hozzá így néz ki:

2 dl főzőtejszín (20 %-os )
1 citrom leve
0,5 dl oliva olaj
1 kávéskanál frissen reszelt gyömbér

Az összetevőket kézi habverővel keverjük össze, majd egy pár perc alatt "rottyantsuk" össze

A burgonyát megfőzöm sós vízben, majd a vastag szeletekre vágom, és vajon petrezselyem, és kicsit megpirítom. Tálaláskor egy cseppnyi balzsamecet jót tesz a burgonyának.
SHARE

About admin

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése