Enjoy cooking
Browse through over
650,000 tasty recipes.
Home » , , , » A karácsony elmaradhatatlan ételei

A karácsony elmaradhatatlan ételei

Written By admin on 2013. december 25., szerda | 2:47

Szeretettel köszöntelek blogomon. Első bejegyzésemet karácsonykor készítem, ennek megfelelően szeretném bemutatni a karácsonyi asztal két elmaradhatatlan ételét, ahogy én készítem.


Mindkét ételt egyszerre készítettem a kertben. Bográcsos halászlé, és káposzta cserépedényben.


Húsos káposzta cserépedényben

2.5 kg savanyú káposzta
1 mangalica füstölt hátsó csülök
70 dkg füstölt házi sonka
1 egész füstölt fokhagyma
25 dkg pirospaprika
2 fej vöröshagyma
1 pár füstölt csípős házikolbász
Bors, kömény ízlés szerint

Ebből a mennyiségből közel 20 adag étel készült




Ezzel az étellel különleges dolgunk nincs hisz miután az összetevőket betettük ebbe a szuper cserépedénybe felöntjük vízzel, majd tűzmellé tesszük, és hagyjuk hogy az edény elrendezze az ételt. Ezért szeretek ebben az edényben főzni, mert nincs szükség kevergetésre hisz az edényben főzés közben kevereg az étel. A recepthez sót szándékosan nem írtam, mert a füstölt dolgok tartalmaznak annyi sót ami az ételbe feltétlenül kell.. A főzés időtartama nagyjából két-három óra ez függ a tűztől, de könnyű észrevenni mikor készül el az ételünk. Ha valaki szeretne gombócot készíteni azt a konyhában bekeverheti, és egy fazékban kifőzheti. Én is így tettem, és nem kevertem a káposztába.


Halászlé bográcsban ahogy én készítem

A halászlére rengeteg találat van az interneten, és mindenkinek van egy " tuti " receptje. Én most így készítettem



Halészlé

3 kg halgerinc, fej, farok vegyesen ( harcsa, ponty, keszeg )
6 fej vöröshagyma
1 fej fokhagyma
20 dkg sertés zsír
10 dkg csemege paprika



A vöröshagymát a zsíron üvegesre pirítjuk, majd hozzáadjuk a pirospaprikát. Felöntjük vízzel, beletesszük a halakat, és lassú tűzön alaplét készítünk. Miután az alaplé kész a nagyobb szálkákat, és fejeket kivesszük belőle a visszamaradt sűrű anyagot lepaszírozzuk. Én ehhez a jól bevált régi hagyományos paradicsom paszírozót használom. Miután ez elkészült az alaplét vízzel hígítom, összeforralom, és a vége előtt pár perccel belefőzöm a pontypatkókat, ikrát.




SHARE

About admin

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése